Marketing moe

Ik ben er zo klaar mee! Marketing technisch dien jij je als ondernemer volop profileren. Laten zien dat jij  een “expert” bent, een graag geziene gast ( zoals een leuke Vlaamse mede ondernemer eens riep) en vooral zorgend dat je opvalt. En weet je, ik ben er klaar mee.

Afgelopen jaren heb ik het roer omgegooid door uit het interim werk  (uurtje factuurtje) te stappen en een “klantmagneet” te worden. Een bedrijf te hebben wat automatisch de gewenste klanten aantrekt, simpelweg omdat je goede marketing bedrijft, vooral met behulp van social media. En als het even kan ook nog helemaal Online. En aangezien ik als “nieuwe stijl ondernemer” onwijs veel heb geïnvesteerd hierin, kreeg ik een schat aan kennis; van webinars, tot online programma’s, listbuilding, compleet uitgewerkte gouden scripts om op een ontspannen wijze mijn toekomstige klanten echte klanten te maken en dan hebben we het nog niet over de techniek van messenger bots tot FB adds inzetten om tot leads te komen. En ik kan het woord “signature system” niet meer horen of zien 😉 Met als mooie belofte dat (als ik het allemaal toepaste zoals geleerd) het allemaal naar mij toe zou komen; automatisch ( inclusief het geld en alle vrijheid die je hiermee krijgt)

En ineens was daar de moeheid. Ik was klaar en zat van al het ondernemers online gedoe. Ik had mijn ziel en zaligheid er in gestopt, veel tijd, geld en energie er in gestopt en maakte  onbewust op dat moment de balans op. En hier werd ik niet blij van. Datgene waar ik het uiteindelijk allemaal voor deed, had ik niet bereikt; geen steady stroom aan klanten, geen continue inkomstenstroom en hier werd ik eigenlijk dus ook niet gelukkig van. Weg droom, weg investering?

Nee, ik zag het in eerste instantie als falen, want tot op heden was ik altijd succesvol; in mijn werknemerschap en in al mijn aangegane projecten bij klanten als interim al die jaren hiervoor en nu koos ik een ander pad, waarvan ik wist dat het bij me paste en dan lukte het me niet? Ik zag minder professionele webinars, speakers volle zalen en programma’s vullen, dan moest dit mij toch ook lukken? De dip was compleet. Maar bij de pakken neer zitten ligt niet in mijn aard, ik van ondernemend van nature, houdt van afwisseling dus tijd voor een andere aanpak, maar welke?

Doordat ik door een vriendin werd meegesleept naar een inspiratiemiddag kreeg ik mijn eye opener: ondernemen gaat niet alleen over wat jouw klant wil horen en zien maar alles valt of staat met de ondernemer als persoon. Het gaat dus om mij. Wie ben ik, wat WIL ik? Ik heb altijd gekoerst op kennis en vaardigheden, kunstjes leren, “afkijken” hoe andere succesvolle ondernemers het doen, maar ik ben hierin MIJ verloren. Waar deed ik het nog maar voor? Ja,  geld en vrije tijd, zelf beslissingen nemen, werken wanneer ik wil. Stuk voor stuk  zakelijke elementen, maar eigenlijk ben ik ooit gestart omdat ik anderen wil helpen. Ik word gedreven door de behoefte iets te kunnen betekenen voor een ander, diegene te helpen met groeien, ontwikkelen, haar potentie te vinden en te leren gebruiken … 

In mijn werk echter heb ik ALTIJD aangenomen dat mijn werkomgeving me beoordeelt op mijn expertise als trainer en manager. Mijn CV spreekt boekdelen, mijn kennis is groot en ik blijf nieuwe kennis verslinden, MAAR…. Ik heb nooit nagedacht over WAAROM men mij koos en niet een van andere kandidaten, die echt net zoveel ( of misschien wel meer) ervaring hebben en/of kennis. En dit ben ik gaan onderzoeken. Wat maakt mij uniek? Niet de buitenkant, maar vanuit de binnenkant, terug naar mijn drijfveren/talenten ( ronduit dom dat juist ik dit als TMA trainer en promotor zelf vergeet te gebruiken) en weer gaan luisteren naar mijn intuïtie.  En oh, wat geeft dat een rust en plezier. Ik kan genieten van het hier en nu, maar ook grijnzen om mijn eigen vastlopen als het gaat om mijn bedrijf. En dit maakt dat ik weer energie voel, dat het begint te bruisen, want ja, ik weet waar ik het voor doe. Los van alle marketing wijsheden ga ik het op die manier doen die bij mij past. Simpelweg door de hele wereld te laten weten dat ik als ervaringdeskundige het allerliefste andere ondernemende vrouwen  wil helpen met hun vastlopers als het gaat om te weten wat je wilt,  de route erheen te bepalen en obstakels te overwinnen die op je pad komen om jouw doel te bereiken.  Het begeleiden van het kiezen en bewandelen van je eigen weg als ondernemende vrouw.

En dit betekend voor mijn bedrijf; weg met alle gelikte social media marketing, maar, genieten van het schrijven, vanuit mijn hart kennis en ervaringen delen;  heerlijk facebooken (link www.facebook.com/movishon/)  en instagrammen (link www.instagram.com/movishon/) over die dingen die dingen die mij ( en dus jou!) helpen om steady door te gaan en weer te gaan stralen, omdat jij jezelf bent , net als ik. See you?

Wil je hier ook eens over sparren? Laten we dan eens in gesprek gaan. Meld je dan aan voor een gratis  doorbraaksessie. Dan bespreken we wat jij nodig hebt om vol vertrouwen te gaan verkopen en of ik je daarbij kan helpen. Dit gesprek is geheel vrijblijvend, het verplicht je tot niets.

Wat zijn jouw talenten voor succes?

Ontdek wat voor talententype jij bent en welke talenten jou helpen voor rust in je hoofd, meer resultaat, groei en werkplezier?

“Ik voelde me echt verwend, even helemaal stil staan en aandacht voor mij alleen. Het op scherp zetten van mijn passie en kracht, het weer bewust inzetten van mijn talenten en oplossingen toepassen voor mijn valkuilen, gaf me de gezochte focus om actiegericht verder te kunnen met Yvori.”

Yvonne (www.yvori.nl)

“Voor jou als je toe bent aan echte duurzame verandering, dankzij de intensieve persoonlijke begeleiding. Een traject waarin je stappen zet om jezelf en je werkleven naar het volgende niveau te brengen.“

Marga

Workshops

Project in beweging

1 op 1 traject

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.