In dit 2e deel van Leiderschap met Hillegonda gaat het over de andere nieuwe feiten en verhalen die bijdragen aan de kracht van het succes van JOUW bedrijf als je een Reden van Bestaan hebt en uitdraagt. In deel 1 kon je de voordelen m.b.t. de medewerkers ( minder verzuim, meer productiviteit, meer plezier, en samenwerking etc.) beluisteren en gebruiken, nu gaan we over naar de kracht van een Reden van Bestaan in lijn met merk, klant en winst.
Zo helpt een Reden van Bestaan bijvoorbeeld bij het opbouwen van vertrouwen bij klanten. Wanneer jouw klanten zien dat jouw bedrijf zich inzet voor meer dan alleen winst maken, zullen ze sneller geneigd zijn om bij jou te kopen. Het geeft een gevoel van vertrouwen en loyaliteit Het voorbeeld van de tuinset is
helder 😉.
Daarnaast blijkt een Reden van Bestaan jouw bedrijf te helpen om zich aan te passen aan veranderende marktomstandigheden. Wanneer je een hoger doel hebt, ben je minder geneigd om vast te houden aan oude gewoontes en ben je meer open voor veranderingen. EY Beacon Institute en Harvard Business Review Analytic Services toonde aan dat bedrijven met een duidelijke Reden van Bestaan beter presteren op het gebied van groei, innovatie en transformatie.
Totaal hebben al deze onderdelen dus uiteindelijk juist weer effect op de winst, met een gemiddelde van 33% meer winstgevendheid ten opzicht van bedrijven zonder een duidelijke Reden van Bestaan ( Global Corporate Sustainability Report).
Kortom, het geheim van succes met je bedrijf begint in ieder geval met het opstellen van jouw Reden van Bestaan, aangevuld met de Big five for life
gedragen door JOU (én eventueel je medewerkers) Hoe dit er al kan zijn binnen 2 dagen? Boek een vrijblijvende kennismaking via https://calendly.com/hillegondas-planning/60min?month=2023-03